lied the future
María Díaz Coca, soprano
Jaesun Hong, piano
 
Constantin Zimmermann, contratenor
Mar Compte, piano
Concert final de l'Acadèmia amb els professors Juliane Banse i Wolfram Rieger
icon day bDijous 25 d'agost, 18:00 h
ticket
 
 
icon programRepertori
 
María Díaz Coca, soprano & Jaesun Hong, piano
 
Lieder de Schubert, Rihm i Bernstein
Constantin Zimmermann, contratenor & Mar Compte, piano
 
Lieder de Beethoven, Haydn, Mozart, Brahms, Wolf i Schubert
 
María Díaz Coca
María Díaz Coca

Nascuda a Sevilla, va començar els seus estudis musicals als set anys. Va començar a estudiar cant a l'Haute École de Musique de Ginebra; actualment estudia a la Hochschule der Künste de Zuric per obtenir un Màster d'Interpretació Musical. Cobreix una àmplia gamma de repertoris, i té una predilecció especial pels repertoris moderns i contemporanis com Lachenmann, Berio, Aperghis i Ligeti, entre d'altres. Ha rebut diversos premis en concursos, com el Premi del públic a l'Elvirissima Junge Stimmen Wettbewerb 2018 (Lucerna). Actualment és membre del Cor de l'Òpera de Zuric. També actua com a solista tant en escenaris internacionals com nacionals; entre les seves actuacions recents hi ha una estrena mundial de Wolfgang Mitterer al Festival d'Òpera de Butxaca de Salzburg i el seu debut com a Monica a The Medium de Gian Carlo Menotti.

Constantin Zimmermann
Constantin Zimmermann

El contratenor suís, nascut el 1999, va començar a actuar davant de grans audiències quan era només un nen soprano. Entre d'altres, va interpretar el paper de L'Amore (Il Ritorno d'Ulisse a Patria) a l'Òpera de Zürich el 2014; aquell any va gravar el CD Geistliche Lieder und Arien de J.S.Bach amb Ton Koopman. Va estudiar cant a la Hochschule der Künste de Zuric. El 2020 va ser guardonat amb el primer premi al 49è Bundeswettbewerb Gesang a Berlín, i gaudeix d'una beca de la Fundació Friedl Wald des del 2021.Estudia cant amb Juliane Banse a la Universitat Mozarteum de Salzburg, on ja ha aparegut en dues produccions d'òpera com L'Opinion publique (Orphée aux enfers) i Ottone (L'incoronazione di Poppea). Encarnarà un paper principal a The Fairy Queen d'Henry Purcell a l'Staatstheater Augsburg el 2023.

Jaesun Hong
Jaesun Hong

Va néixer a Corea del Sud i va començar a estudiar piano als sis anys. Actualment, estudia amb el professor Christoph Berner un màster en Interpretació centrat en la música de cambra i el lied a la Hochschule der Künste de Zuric. Al semestre d'hivern del 2022 començarà a estudiar acompanyament a la Hochschule für Musik de Colònia. Actua habitualment com a acompanyant vocal i de violí, i el maig de 2021 va fer el seu debut a la temporada Liedrezital de Zuric. El 2015 va interpretar l'òpera The Telephone de Gian Carlo Menotti i va començar a desenvolupar el seu interès per l'acompanyament d'òpera; ha participat en produccions de The Medium, també de Menotti (2020), Die Zauberflöte (2021) i, la passada primavera, La voix humaine de Francis Poulenc, Chronos de Matthias Müller i Zweimal Alexander i Messertränen de Bohuslav Martinů.

Mar Compte
Mar Compte

Nascuda a Catalunya, Mar Compte comença els estudis musicals al Conservatori de Vic. La seva formació continua a l’ESMUC amb el pianista Jean-François Dichamp, membres del Quartet Casals i Kennedy Moretti. De la mà de Francisco Poyato descobreix el món del lied i més endavant cursa el Màster en Lied Victoria de los Ángeles. Ha rebut classes de pianistes com Eldar Nebolsin, David Kuyken, Begoña Uriarte i Alexander Kandelaki, i en l’àmbit del lied, ha participat a masterclasses amb Malcolm Martineau i Simon Lepper. En les tres últimes edicions del Festival Life Victoria Barcelona ha estat seleccionada com a Life New Artist. Actualment, continua la seva especialització en lied amb el pianista Marcelo Amaral a la Hochschule für Musik de Nuremberg on se centra la seva activitat musical.