Destacada per "la qualitat del seu so" i la seva "solvència musical i interpretativa", la jove violista Cristina Cordero (Madrid, 1998) s'està consolidant com una intèrpret versàtil, sol·licitada com a solista i com a músic de cambra. Ha participat en prestigiosos festivals com Verbier Festival, Schloss Elmau Festival o el Festival Emergents, sent a més convidada amb regularitat per a col·laborar amb ensembles i grups de cambra per tota Europa. Ha actuat com a solista juntament amb orquestres com l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya o l'Orquesta Filarmónica de Castilla-La Mancha, i en algunes de les sales més importants d'Espanya com el Teatro Real, el Palau de la Música Catalana o l'Auditori de Barcelona. Des de 2022, Cristina és Catedràtica de Viola en el Conservatorio Superior de Música d'Aragó.
És un dels pianistes acompanyants i de cambra més sol·licitats de la seva generació, que ofereix concerts per tota Europa i Àsia des de la seva graduació a la Hochschule für Musik “Franz Liszt” de Weimar. Entre els seus cantants habituals hi ha Andrè Schuen, Christoph Prégardien, Roman Trekel, Katharina Konradi i Konstantin Krimmel. En el terreny de la música de cambra ha fet concerts amb solistes com Tabea Zimmermann, Antje Weithaas, Wolfgang Emanuel Schmidt o Konstanze von Gutzeit. El seu CD “Poêmes” amb la mezzosoprano Stella Doufexis, amb cançons de Claude Debussy, va rebre el Premi de la Crítica Discogràfia Alemanya 2013 i des de llavors els seus enregistraments han rebut diversos premis, entre ells un ECHO Klassik 2016 o dos Opus Klassik, el 2019 i el 2022, amb Andrè Schuen. Des del 2011 dirigeix el cicle de concerts Der Lyrische Salon a Weimar.
Nascut a Barcelona, va estudiar Medicina abans de dedicar-se a la música. Va estudiar al Conservatori Superior de Música de Barcelona i, posteriorment, a la Musik Akademie de Basilea. S'ha especialitzat en el repertori de Rossini i Mozart, i ha cantat Così fan fan tutte, Don Giovanni, Die Entführung aus dem Serail, La Cenerentola, Il Barbiere di Siviglia o Semiramide. També ha interpretat oratori, des de Monteverdi a Honnegger, particularment Bach, Händel, Mozart, Mendelssohn i Haydn. El recital de cançó és un format que s'adapta perfectament a les seves facultats vocals i als seus gustos personals; ha adquirit un ampli repertori de compositors com Schubert, Schumann, Beethoven o Strauss. A causa de les seves arrels i la seva identificació amb el gènere, la cançó catalana té un paper important en el seu repertori, i interpreta obres de compositors com Toldrà, Mompou, Joan, i Ricard Lamote de Grignon entre d'altres.
Apassionada per la música de cambra i la cançó, ha actuat en sales i festivals com el Musikverein i la Konzerthaus a Viena, el Kennedy Center a Washington DC, el Teatro Real, el Seoul Spring Festival of Chamber Music, l'Oxford Lieder Festival o l'Aix-en-Provence Festival. Ha col·laborat amb artistes com Wolfgang Holzmair, Tara Erraught, Michael Spyres o Elena Copons, i ha actuat com a solista amb nombroses formacions. Nascuda a Massachusetts, es va graduar amb una doble menció en Ciències de l'Enginyeria i Música, i posteriorment va cursar els màsters tant de la Royal Academy of Music de Londres com del Konservatorium de Viena (MUK). Actualment és professora a l'Anton Bruckner Privatuniversität de Linz i al Joseph Haydn Konservatorium d'Eisenstadt. És cofundadora i directora del Boyne Music Festival a Irlanda, així com de la innovadora sèrie de concerts Mosaïque a Viena.
Nascuda a Flensburg (Alemanya), va ser membre de la Deutsche Staatsoper de Berlín, on el 2017, després d'haver-hi cantat més de 20 papers, va ser guardonada amb el títol de Kammersängerin. És una convidada habitual del Festival de Salzburg i la Wiener Staatsoper. Ha cantat també a La Monnaie, l'Opéra Bastille, la Royal Opera House i el Teatro alla Scala. Els seus debuts recents inclouen Elisabeth (Tannhäuser) a la Semperoper de Dresden i Ariadne (Ariadne auf Naxos) al Festival Internacional d'Edimburg. És una reconeguda recitalista i els seus concerts recents inclouen el Wigmore Hall, el Concertgebouw d'Amsterdam, la Wiener Konzerthaus i sales de concerts de Madrid, Barcelona, Colònia i Brussel·les, així com els Festivals de Munic i Schwarzenberg. També ha aparegut freqüentment en concerts a Nova York, Chicago i Los Angeles.