El jove baix-baríton va estudiar cant amb el professor Karlheinz Hanser i a la classe de Lied del professor Florian Boesch a la Universität für Musik und darstellende Kunst de Viena. Ha estat guardonat a diversos concursos internacionals de cant com ara el Concurs Internacional de l'Hugo Wolf Akademie a Stuttgart, on va guanyar el segon premi el 2022. Des de la temporada 2020/21 és membre de la companyia de l'Staatstheater am Gärtnerplatz de Munic, on els seus papers inclouen l'Sprecher (La flauta màgica), Masetto i Leporello (Don Giovanni), Don Basilio (Il barbiere di Siviglia) o Frank (Die Fledermaus). En concert ha interpretat la Novena Simfonia de Beethoven al Grosses Festspielhaus de Salzburg, la Passió segons Sant Joan de Bach, la Missa en re major de Dvořák i el Messies de Händel a la Konzerthaus de Viena, o Paulus de Mendelssohn al Musikverein de Viena.
Alexander Schmalcz va rebre les seves primeres classes de piano com a corista al Dresden Kreuzchor; va estudiar als Conservatoris de Dresden i Utrecht i a la Guildhall School of Music & Drama de Londres. Ha guanyat nombrosos premis, incloent-hi el concurs Nederlands Impressariat l'any 1995 (juntament amb el seu trio de piano) i el Premi Gerald Moore i el Premi d'acompanyant Megan Foster el 1996. Actua regularment a les sales de concert més importants com ara el Wigmore Hall de Londres, la Schubertiade Schwarzenberg, el Concertgebouw d'Amsterdam, la Royal Opera House de Londres o el Kennedy Center de Washington DC. Treballa regularment amb cantants com Matthias Goerne, Konrad Jarnot o Stephan Loges. Els seus companys de música de cambra inclouen el Petersen Quartet i el violoncel·lista Claus Reichardt. És professor a la Hochschule "Robert Schumann" de Düsseldorf des de 1999.
Nascut el 1993, va debutar als dotze anys amb l'Orquestra de la Ràdio de Munic. El 2019, el Süddeutsche Zeitung va qualificar la seva interpretació del Trio amb piano n. 1 de Brahms com a “poètica i captivadora, de primera classe”, mentre que el Münchner Abendzeitung el nomenava “Estrella cultural de l'any” en la categoria de música clàssica. Ha actuat, entre altres llocs, al Festival de Mecklemburg-Pomerània Occidental, el Festival de Piano del Ruhr, el Festival de Música de Slesvig-Holstein, el Festival de Música del Rheingau i el Festival Mozart de Würzburg. L'any 2021 va ser guardonat amb el Kunstförderpreis de Baviera. Durant la temporada 2021/22 va ser el primer artista resident de la Beethoven-Haus de Bonn, va debutar a la Frauenkirche de Dresden, al Festival Beethoven de Bonn, a la Glocke de Bremen i a l'Schloss Elmau amb les Variacions Goldberg.
Jerusalemen jaioa, lau urterekin hasi zen pianoa jotzen. Oso gaztetatik abesti poetikoaren zale amorratua, nazioartean bere belaunaldiko laguntzailerik onenetakoa bezala ezaguna da eta aldizka Europa, Ipar Amerika, Afrika, Asia eta Australiako entzunareto nabarmenetan aritzen da. Ikasketak Hego Euskal Herrian hasi zituen, eta ondoren Leipzigeko Hochschule für Musik und Theater "Felix Mendelssohn Bartholdy" delakoan eta Parisko Musika Kontserbatorio Nazionalean ikasi zuen. Lehiaketa ugari irabazi ditu, tartean Londresko Wigmore Hall edo Stuttgarteko Hugo-Wolf-Akademie. Dietrich Fischer-Dieskauren azken ikasle pribatuetako bat da, eta Thomas Hampsonekin kolaboratzen du Heidelbergeko Lied Akademian. Piano-jotzaile gisa egindako jarduerez gain, musikologian ere aritzen da Ammiel, eta Schubert eta Wagnerri buruzko ikerketan espezializatuta dago.
Originari del Tirol del Sud (Itàlia), va créixer parlant tres llengües (ladí, italià i alemany), una versatilitat que es reflecteix en el seu repertori. Tot i que va començar estudiant violoncel, va estudiar posteriorment cant al Mozarteum de Salzburg amb Horiana Branisteanu i Wolfgang Holzmair, graduant-se el 2010. Des de llavors fins el 2014 va formar part de l'Òpera de Graz. Amb el seu company de lied Daniel Heide, se'l pot escoltar en auditoris com el Wigmore Hall de Londres, la Schubertiade, la Schubertíada, el Prinzregententheater de Munic, el Concertgebouw d'Amsterdam o el Konzerthaus de Viena. Els seus papers d'òpera inclouen Guglielmo (Cosí fan tutte), Figaro i el Comte d'Almaviva (Les noces de Figaro), Don Giovanni, Ievgueni Oneguin o Wolfram (Tannhäuser). Des de 2021 és artista en exclusiva per a Deutsche Grammophon. El seu enregistrament de Schwanengesang (novembre 2022) va guanyar un premi Opus Klassik.