Theresa Pilsl, soprano
Anna Gebhardt, piano
Lieder de Schubert, Kralik, Korngold i A. Mahler
Concert-conferència: La Viena de 1900: un món entre dues époques
Dijous 13 de febrer de 2025, 20 h
sold out
Ras i curt
Què ens hi trobarem?
Mathilde Kralik fou una compositora i mecenes a la Viena de 1900. Casada amb un aristòcrata, mantenia un saló musical que va esdevenir un centre neuràlgic de l’escena musical vienesa. Mahler, Schreker, Zemlinsky, Krenek, Berg i Schönberg acudien regularment a les sessions d’aquest saló, que inspira aquesta conferència-concert.
 
icon programRepertori
 
SCHUBERT I LA PÈRDUA DE L'AMOR
 
Franz Schubert
Im Frühling, D. 882
Romanze aus “Rosamunde, Fürstin von Zypern”, D. 797/3b
 
AMOR EN RETROSPECTIVA
 
Alma Mahler
Laue Sommernacht
Bei dir ist es traut
Erich Wolfgang Korngold
Liebesbriefchen
Mathilde Kralik von Meyrswalden
Ein Liebeslied
Warum so traurig
Franz Schubert
Du liebst mich nicht, D. 756
An den Mond, D. 259
CERCA DE RESPOSTES EN LA NATURA I EN LA MORT
 
Erich Wolfgang Korngold
Schneeglöckchen, op. 9/1
Alma Mahler
Die stille Stadt
Franz Schubert
Wanderers Nachtlied II, D. 768
 
COMIAT
 
Erich Wolfgang Korngold
Mond, so gehst du wieder auf, op. 14/3
Gefasster Abschied, op. 14/4
Franz Schubert
Abschied von der Erde, D. 829
 
 
Theresa Pilsl
Theresa Pilsl

Theresa Pilsl va estudiar cant a l'Universität der Künste i a la Hochschule für Musik Hanns Eisler de Berlín; simultàniament, va estudiar Medicina a la Charité de la mateixa ciutat i actualment fa el seu doctorat en Foniatria a la Ludwig-Maximilians-Universität de Múnic. Ha guanyat nombrosos premis a concursos com ara el 9è Concurs Internacional d'Òpera Barroca Pietro Antonio Cesti, el National Singing Competition (2018) i el SWR Young Opera Stars (2020). Va rebre una beca de l'Atelier lyrique del Festival de Verbier, de la Heidelberger Frühling Lied Akademie i de la Fundació Konrad Adenauer. Ha fet recitals a la Heidelberger Frühling, el festival HIDALGO, el Martha Argerich Festival o la Pierre Boulez Saal. El seu repertori operístic inclou Susanna i Barbarina (Le nozze di Figaro), Pamina (Die Zauberflöte) i Genius (Der Stein der Weisen), entre altres papers.

Anna Gebhardt
Anna Gebhardt

Després d'haver cursat estudis preliminars a la Hochschule für Musik und Theater de Munic, va estudiar-hi piano amb la professora Silke Avenhaus, i amb el professor Bernd Glemser a Würzburg. Actualment, assisteix a Múnic a la classe d'Interpretació de Lied dels professors Christian Gerhaher i Gerold Huber. Ha obtingut nombrosos premis a diversos concursos, com ara el segon premi al Concurs Harald-Genzmer. Ha actuat al Swiss Chamber Music Festival, a la Schubertíada i al cicle de concerts Espresso-Konzerte a la Konzerthaus de Berlín, i col·labora amb els concerts per a nens de l'Òpera de Baviera. Ha rebut consells musicals de Brigitte i d'Ian Bostridge, entre d'altres. Ha estat becada en diverses ocasions pels programes Deutschlandstipendium i Yehudi Menuhim-Live Music Now. Així mateix, imparteix classes al Leopold-Mozart-Zentrum de la Universitat d'Augsburg.