Abesti-errepertorioa gustuko du Teodora Opriere errumaniar piano-jotzaileak, eta errezitaldiak eskaini ditu Wigmore Hall, Pierre Boulez Saal edo LIFE Victoria Festival areto eta jaialdietan. Weimarreko Hochschule für Musik Franz Liszt-en piano interpretazioa ikasi ondoren, piano akonpainamenduko masterra egin zuen Londresko Royal Academy of Music-en. Heidelberger Frühling Liedakademieren, Orsay-Royaumont Akademiaren eta Live Music Now programaren parte izan da. Teodora Michael Arivony baritonoarekin aritzen da aldizka; elkarrekin 1. saria irabazi zuten Groningeneko Student LiedDuo lehiaketan 2020an, eta 3. saria Heidelberg-eko Das Lied lehiaketan 2019an. Teodora Donostian kokatuta dago, eta Donostiako Orfeoiko piano-jotzailea da.
Nascuda a Biberach (Baden-Württemberg), va rebre les seves primeres lliçons de cant molt jove. Als catorze anys va fer els primers concerts en solitari i va rebre un premi "Jugend musiziert". Va estudiar a Dresden i Leipzig; la seva formació es complementa amb classes magistrals amb Vesselina Kasarova, Rudolf Piernay, Christine Schäfer i Hedwig Fassbender, entre d'altres. Eva Zalenga és guanyadora del SWR Junge Opernstars 2023, concurs en el que va rebre també l'Emmerich Smola Förderpreis i el Premi d'Orquestra de la Deutschen Radio Philharmonie. També el 2023 va guanyar el Concurs Internacional de Música de Viena. Ha debutat recentment com a Sophie (Werther) i Adele (Die Fledermaus) i és membre de les companyies d'òpera dels teatres de St. Gallen i Regensburg. Apassionada de la cançó, aviat es publicarà el seu CD de debut,amb la pianista Doriana Tchakarova, que inclou enregistraments d'estrenes i de peces romàntiques poc gravades.
Va iniciar la seva carrera com a solista i va guanyar diversos concursos nacionals i internacionals, incloent-hi el Concurs Internacional Robert Schumann a Polònia i el Concurs Internacional Frédéric Chopin a Hongria. Després de guanyar dos dels premis de cambra a la Royal Academy of Music de Londres, Aleksandra es va establir com a músic de cambra. És pianista al Trinity Laban Conservatoire i a la Guildhall School of Music & Drama, així com convidada habitual de la Royal Academy of Music, on treballa com a acompanyant i tutora de piano i de formacions de cambra. Durant la temporada 2023-24 és membre del programa Britten Pears Young Artist. 2024 és també l'any del seu debut al Carnegie Hall com a participant en el Renée Fleming Song Studio.
Florian Stoertz va guanyar el 2023 la Händel Singing Competition, la Helmut Deutsch Song Competition i el Prix de mélodie al Concours international de Chant-Piano Lili et Nadia Boulanger. Florian ha ofert recentment recitals a la Salle Cortot i al Wigmore Hall, així com als Festivals de Zeist i Leeds. Aquesta temporada debutarà al costat del pianista Helmut Deutsch al Festival Internacional de Música Zell am See. Els seus papers d'òpera inclouen, entre d'altres, Bartolo (Le nozze di Figaro), Masetto i Commendatore (Don Giovanni). Florian va ser membre del Britten Pears Young Artist Programme i va estudiar a la Royal Academy of Music de Londres, on va rebre els primers premis tant pels recitals d'òpera com de cançó. Originari de Trèveris (Alemanya), actualment està establert a Londres.
Llicenciat en Piano a Musikene i en Història i Ciències de la Música a la Universitat de La Rioja, aquest pianista gallec (Lugo,1990) s'especialitza en música de cambra i acompanyament vocal. Cursa el màster de Lied “Victoria de los Ángeles” a l'ESMUC becat pot la Fundació Victoria de los Ángeles, i un màster de Liedgestaltung a la Hochschule für Musik de Freiburg im Breisgau. Guardonat com a integrant de duos de cant i piano en diversos concursos, la seva activitat com a intèrpret l'ha dut a tocar a Alemanya, Itàlia, França i Espanya, participant en festivals com Volcadiva, LIFE Victoria o la Schubertíada, i acompanyant Josep Ramon Olivé, Cecilia Rodríguez, Belén Roig, Sebastià Peris, o Rocío Pérez. Actualment, compatibilitza la seva faceta interpretativa amb la docència en el Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i l'Escola Superior de Canto de Madrid.
Inicia els seus estudis pianístics a Madrid. Posteriorment es trasllada a Colònia i Lübeck (Alemanya), on es gradua a tots dos conservatoris amb les més altes qualificacions en les classes de Joseph Anton Scherrer i Konrad Elser. Rep importants impulsos de Claudio Martínez Mehner, Pierre-Laurent Aimard, Anthony Spiri, Thomas Quasthoff i Christoph Prégardien, entre altres. Durant el curs 23/24 forma part de l'acadèmia de lied del Heidelberger Frühling, sota la direcció artística de Thomas Hampson. Combina les seves activitats pedagògiques com a professor de piano amb el seu treball com a pianista acompanyant vocal a la Hochschule für Musik “Hanns Eisler” a Berlín. Actualment, estudia un màster d'acompanyament de Lied sota la tutela de Wolfram Rieger en aquesta mateixa institució.
Nascuda en 1999, es va graduar a l'Escuela Superior de Canto de Madrid (ESCM) el 2022 i hi va rebre el premi de l'Asociación de Amigos de la ESCM al Premio Fin de Carrera Lola Rodríguez Aragón. Ha estat guardonada també amb el 2n premi i el premi Nuevo Talento en el III Concurso Nacional de Canto “Ciudad de Albacete”, el Premio de Zarzuela en el XXXIX Concurso Internacional de Canto “Ciudad de Logroño” i el 2n Premi i el Premio de Zarzuela en el II Concurso Internacional de Canto “Alcalá de Henares”. Va ser finalista en el IX Concurso Internacional de Canto “Alfredo Kraus” i ha estat beneficiària de la beca Deutschlandstipendium. Actualment, realitza un màster d'òpera en la Hochschule für Musik und Darstellende Kunst de Stuttgart. En el terreny del lied, va ser seleccionada com LIFE New Artist pel Lied Festival Victoria de los Ángeles i col·labora sovint amb el pianista Jesús López Blanco.
Nascuda l'any 1999, cursà els seus estudis en l'especialitat de cant al Conservatori Professional de Música de Sabadell amb Elisenda Cabero. Actualment, cursa el grau superior a la Hochschule für Musik Hanns Eisler a Berlín amb Britta Schwarz. Complementa la seva formació amb grans especialistes com Wolfram Rieger, Martin Bruns, Thomas Quasthoff, Christoph Prégardien, Lluís Vilamajor o Ulrich Messthaler. Aquest any 2024 forma part del projecte català “Lied the Future” de la Schubertíada. Ha actuat en teatres i sales de concert tan emblemàtiques com la Konzerthaus de Berlín, el Palau de la Música Catalana, la Deutsche Oper de Berlín, l'Atlàntida de Vic o la Faràndula de Sabadell.
Després d'haver cursat estudis preliminars a la Hochschule für Musik und Theater de Munic, va estudiar-hi piano amb la professora Silke Avenhaus, i amb el professor Bernd Glemser a Würzburg. Actualment, assisteix a Múnic a la classe d'Interpretació de Lied dels professors Christian Gerhaher i Gerold Huber. Ha obtingut nombrosos premis a diversos concursos, com ara el segon premi al Concurs Harald-Genzmer. Ha actuat al Swiss Chamber Music Festival, a la Schubertíada i al cicle de concerts Espresso-Konzerte a la Konzerthaus de Berlín, i col·labora amb els concerts per a nens de l'Òpera de Baviera. Ha rebut consells musicals de Brigitte i d'Ian Bostridge, entre d'altres. Ha estat becada en diverses ocasions pels programes Deutschlandstipendium i Yehudi Menuhim-Live Music Now. Així mateix, imparteix classes al Leopold-Mozart-Zentrum de la Universitat d'Augsburg.
Nascut el 1993, va debutar als dotze anys amb l'Orquestra de la Ràdio de Munic. El 2019, el Süddeutsche Zeitung va qualificar la seva interpretació del Trio amb piano n. 1 de Brahms com a “poètica i captivadora, de primera classe”, mentre que el Münchner Abendzeitung el nomenava “Estrella cultural de l'any” en la categoria de música clàssica. Ha actuat, entre altres llocs, al Festival de Mecklemburg-Pomerània Occidental, el Festival de Piano del Ruhr, el Festival de Música de Slesvig-Holstein, el Festival de Música del Rheingau i el Festival Mozart de Würzburg. L'any 2021 va ser guardonat amb el Kunstförderpreis de Baviera. Durant la temporada 2021/22 va ser el primer artista resident de la Beethoven-Haus de Bonn, va debutar a la Frauenkirche de Dresden, al Festival Beethoven de Bonn, a la Glocke de Bremen i a l'Schloss Elmau amb les Variacions Goldberg.
Va néixer a Deggendorf el 1999. Com a solista, posa el focus en el lied, amb el suport de la seva estreta col·laboració amb el pianista Gerold Huber. Jonas Müller és becari de la Liedakademie de la Heidelberger Frühling sota la direcció de Thomas Hampson. Des de 2022 assisteix a la classe de Lied de la Hochschule für Musik und Theater de Munic amb el professor Christian Gerhaher. El maig de 2021 va fer el seu debut operístic com a Papageno (La flauta màgica) en una producció a la HMT de Munic; el 2022 va cantar el comte Almaviva (Le nozze di Figaro) i Lubano (Der Stein der Weisen). Des del 2021 és becari a la Yehudi Menuhin Live Music Now i a la Fritz Wunderlich Gesellschaft; el mateix any va rebre una beca de la Fundació Hans und Eugenia Jütting. Durant la temporada 2022/23 és becari de la Fundació Thomas Gotthold Greinwald.
Katja Maderer va guanyar el 2020 el Bundeswettbewerb Gesang de Berlín i el 2022 va rebre, juntament amb el seu company de duo Amadeus Wiesensee, el premi especial a la millor interpretació de lied contemporani a l'Internationaler Wettbewerb für Liedkunst de Stuttgart. La jove soprano ja ha ofert concerts de concerts a l'Europäische Wochen de Passau, al MusikfestION de Nuremberg i a la Kammermusikwoche de Tabea Zimmermann i la Liedwoche de Christian Gerhaher a l'Schloss Elmau. També forma part del programa “Lied the Future”, impulsat per l'Associació Franz Schubert de Barcelona amb el suport de la Fundació Banc Sabadell; aquest programa li facilita concerts i classes magistrals a Espanya. Katja Maderer va completar la seva llicenciatura en cant amb la professora Christiane Iven a Munic i ara continua els seus estudis a la classe del professor Lars Woldt.
Olivia Zaugg (Berna, 1995) viu a Basilea, on va estudiar piano a la Musik-Akademie. Va completar els seus estudis de postgrau amb el professor Anton Kernjak l'estiu de 2021. La seva especialització en lied ha donat lloc a diverses col·laboracions: amb Elionor Martínez Lara (centrada en el repertori francocatalà), Sarah Widmer (centrada en arranjaments de cançons populars) i Maria Laschinger (duo Blickwechsel, centrat en compositores). Els projectes interdisciplinaris representen una part important de la seva obra artística, com la participació en l'obra de teatre musical Triptychon o la seva actuació en solitari a Gaspis wundersame Reise, en la qual combina text, moviment i música. Els seus amplis interessos musicals es reflecteixen en projectes com el duo GGCK amb Martin Reck (electrònica en directe i piano) o el Trio Weón amb música folk sud-americana, en el qual participa com a cantant i acordionista.
Nascuda a Castro Urdiales (Cantàbria), el 2006 ingressa en el Centre Superior de Música del País Basc (Musikene) i s'especialitza en música de cambra. Becada pels governs de Cantàbria i d'Hongria, el 2011 es trasllada a Budapest, on durant dos anys és alumna a temps parcial de piano i música de cambra, i el 2013 comença el màster d'Interpretació. El 2015 fa el màster en Lied de l'ESMUC, centre amb el qual col·labora com a pianista entre 2016 i 2018. Des de 2011 actua en diverses sales de Budapest, Barcelona, Alacant, Tarragona, Galícia, Ciutat de Mèxic, Bilbao, Santander o Lleó, i en els festivals Life Victoria, Aurora Festival (Estocolm) o Festival Talent Barcelona. Des de 2018 col·labora amb l'artista visual Inés García en els seus projectes Winterreise i Sis cançons populars muntanyeses. Forma duo amb la soprano Mireia Tarragó.
Elionor Martínez Lara (Barcelona, 1996) va cursar els estudis superiors al Conservatori del Liceu, becada per la Fundació Ferrer-Salat; posteriorment va guanyar la Salvat Beca Bach 2016, atorgada per la Fundació Bach Zum Mitsingen Barcelona. El 2019 va obtenir quatre premis especials al Concurs de Cant Josep Palet de Martorell. Va assolir el màster d’arts en Interpretació Musical a la Hochschule für Musik de Basilea, sota el mecenatge de la Fundació Salvat. Com a solista, ha interpretat El Messies de Händel, el Rèquiem i la Gran Missa en do menor de Mozart, el Gloria de Vivaldi, els Rèquiems de Fauré i de Brahms i obres de Bach com la Passió segons Sant Joan i el Magnificat. També ha cantat en produccions d'òpera com ara Dido and Aeneas, Così fan tutte o La Cenerentola. Canta habitualment a La Capella Reial de Catalunya, dirigida per Jordi Savall, i al Collegium Vocale Gent, dirigit per Phillipe Herreweghe.
Nascuda a Tarragona (1995), va fer el grau superior de Cant i el màster d’Interpretació del Lied a l’ESMUC; va rebre tres vegades la beca de la Fundació Victoria de los Ángeles i ha format part del programa “Lied the future” impulsat per l’Associació Franz Schubert. Amb la pianista Carmen Santamaría ha enregistrat un disc amb obres d'Arturo Dúo-Vital i cançons de diverses compositores, i amb el guitarrista Bernardo Rambaud, cançons d'Eduard Toldrà. Té en repertori personatges operístics com Micaëla (Carmen), Lucy (The Telephone), Pamina (Die Zauberflöte) o Lauretta (Gianni Schicchi). Ha actuat a la Schubertíada, el LIFE Victoria, el Barcelona Obertura Spring Festival i el Festival de Música Antiga dels Pirineus, i ha cantat en sales com l’Auditori Nacional de Bordeus, L'Auditori, el Palau de la Música Catalana, l’Auditori de Girona i l'Auditorio de Madrid.
Nascut el 1990, inicià els estudis musicals com a violoncel·lista i es graduà a Detmold (Alemanya). El 2013 inicià els estudis de cant també a Alemanya i els finalitzà el 2019 al Conservatori del Liceu. A partir de 2020 debuta en alguns dels escenaris més destacats de la lírica a Catalunya com la Schubertíada, el Barcelona Obertura Spring Festival o el Festival de Peralada. Ha actuat també a sales com L'Auditori, el Palau de la Música o el Teatro Arriaga de Bilbao, interpretant tant oratori com òpera i lied. En l'àmbit del lied, ha interpretat cicles com Winterreise, Lieder eines fahrenden Gesellen, Kindertotenlieder, Des Knaben Wunderhorn, Don Quichotte à Dulcinée, Dichterliebe, Liederkreis op. 24 i op. 39, Vier ernste Gesänge, An die ferne Geliebte, Fêtes Galantes, Tel jour telle nuit o Old American Songs.